גואטה "קורא למוסדות האשכנזים לא לקבל אף בת ספרדית"

    "אני מצפה שכולם ירגיעו את הרוחות, ובטח ובטח לא יעשו סיבובים פוליטיים על חשבון השבת. את העניינים הפוליטיים שיניחו בצד וישמרו אותם להזדמנות אחרת"
    ישראל פריי 11 Comment on גואטה "קורא למוסדות האשכנזים לא לקבל אף בת ספרדית"

    לחבר הכנסת הש"סי יש פתרון מושלם לבעיית האפליה: "שהאשכנזים לא יעשו לנו טובות" • משבר רכבת: "לא כל אחד צריך להשמיע קולו. פחות רעש תקשורתי יעשה רק טוב לכבוד השבת" • וגם: הוא היה מונה את מספר השדרנים המזרחיים ב'קול חי'

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    "אני מצפה שכולם ירגיעו את הרוחות, ובטח ובטח לא יעשו סיבובים פוליטיים על חשבון השבת. את העניינים הפוליטיים שיניחו בצד וישמרו אותם להזדמנות אחרת"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי כנסת הזועקים מרה על אפליית תלמידים ותלמידות ספרדיים – כבר שמענו לא מעט. אך לח"כ יגאל גואטה יש פתרון בלתי שגרתי לסוגיה. "אני קורא למנהלי המוסדות האשכנזים לא לקבל אף בת ספרדית", כך גואטה.

    "אם מוסדות החינוך האשכנזיים יואילו בטובם להפסיק לקבל ספרדים וספרדיות – הכל יהיה בסדר גמור", אומר ח"כ גואטה בראיון ל'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן. "האשכנזים ילכו למוסדות שלהם, הספרדים לשלהם, ושלא יעשו לנו טובות ושלא יתסיסו לנו בעיות. הם אשמים כי במידה מסוימת הם לוקחים את השמנת של השמנת של הספרדים".

    "אני משתמש ברדיו שלך להגיד למנהלי המוסדות לא לקבל אף בת ספרדית. יש לך היום ארבעה סמינרים לתפארת בבני ברק, תעשו טובה אל תקבלו תנו לנו יש לנו בחורים ובנות לתפארת".

    דווקא מפי חבר הכנסת שלא מפורסם בשתיקתו או בנצירת לשונו, נשמעה ביקורת מרומזת על ההתנהלות הרועשת סביב משבר השבת. "אני מצפה שכולם ירגיעו את הרוחות, ובטח ובטח לא יעשו סיבובים פוליטיים על חשבון השבת. את העניינים הפוליטיים שיניחו בצד וישמרו אותם להזדמנות אחרת".

    "לא כל אחד צריך להשמיע את קולו, רק בשביל להשמיע את קולו. אני חושב שראוי ומכובד שהדברים יסודרו בהסכמה ובהבנה, עם פחות רעש, וכן, גם עם פחות רעש תקשורתי יעשה רק טוב לכבוד השבת. כשמכניסים פוליטיקה לפנים – אתה רואה שנוצרים רק בעיות".

    המשך הראיון המרתק נסוב סביב סוגיית החרדים בתקשורת, והצעת החוק שהגיש, לפיה יחויב תאגיד השידור הציבורי לקלוט אליו יותר מזרחיים וחרדיים. בין לבין, "השחיל" גואטה: "אני חושב למשל שרדיו 'קול חי' דווקא נהנה מזה. 2 המהדורות שלכם – בבוקר ובערב – מוגשים ע"י מזרחיים וזה עושה לכם רק טוב… דרך אגב, שמעתי שיש לכם כתב פוליטי מזרחי והוא גם עושה לכם רק טוב…".

    האזינו לראיון המלא:



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      יגאל היקר!
      קודם כל תגיד לכל חבריך בסיעה שלא ישלחו את הילדים למוסדות אשכנזיים ואח"כ תקרא לאשכנזים לא לקבל אף בת ספרדיה אתם צריכים להראות דוגמא אישית קודם כל.
      וחוץ מזה אין מה לעשות האשכנזים יודעים לחנך יש להם קור רוח והם יודעים להתמודד בחינוך מה שלצערנו אין לספרדים הם "מתמממים" מהר וכו' ואין כאן המקום להאריך.
      נ.ב. הכותב ספרדי בדם מצביע ש"ס אבל האמת צריכה להיאמר

    2. 10

      ילה ילה…… נראה אותם בעצמם ח"כ של ש"ס… הם בעצמם שולחים למוסדות אשכנזיים, הילדים שלהם מסודרים יופי בישיבות האשכנזיות המובחרות….

    3. 9

      חצוף התגובה הראשונה תתבייש לך תראה את הישיבות הספרדיות איזה מובחרות האשכנזים מזמן פשטו ת'רגל כדי שתרגע 1
      אם באמת יפתחו סמינרים טובים למה לא אבל האשכנזים הם אלה שלוקחים את הספרדיות הטובות, כן הסמינר הספרדים בארץ חוץ מבני ברק לא כ"כ מתאימים לכל אחד אז נכון הולכים לאשכנזים עד ביאת משיח צדקינו שיגאל אותנו ואז נלך בראש מורם ואתה לא תגיד איזה חינוך יותר טוב כן האשכנזים הקרים האלה הגיעו מאירופה קרים כמו המזג אויר שם!

    4. 8

      לא הבנתי למה חייבים הספרדים לשלוח למוסדות האשכנזיים, ועוד לכעוס עליהם כשלא מקבלים אותם, כל אחד הולך לאיפה שהוא שייך, לא?

    5. 7

      גואטה מדבר בדרך כלל שטויות בקצב מסחרר
      אבל הפעם הוא הפתיע ודיבר מאוד לעניין
      הבעיה שמנגד מרגי נראה שחותר להיפך ומנסה לכפות כמה שיותר קבלת ספרדיות
      וכך צביקה כהן, ובכלל, רוב ככל חברי התנועה ובדגש על הבכירים שולחים את ילדיהם דווקא לחינוך אשכנזי
      ואת המוסדות הספרדים הם פותחים למסכנים,

      אגב עד כמה שידוע זו דעתו של הגראי"ל שטיינמן, שמוסדות אשכנזים לא יקבלו ספרדים בכדי שהספרדים יוכלו לבנות לעצמם מוסדות איכותיים

    6. 6

      עוד אחד והחוצפה שלו

    7. 5

      לא יתבלבלת לגמרי עוד אשכנזי גאוותן חצוף הרב שטיימן אומר לקבל 70% אשכנזים ו30% ספרדים ולהפך הרב אלישיב אמר 50% ספרדים ו50% אשכנזים ובמודיעין עילית[שכונת ברכפלד] בה נאמר זה די הולך…אבל זה רלוונטי זה רק לספרדים המזויפים והמפחדים מהצל של עצמם, כי יש כאן ת"ת מצוין ואיכותי בנשיאות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שברוך ה' מצליח וגדל משנה לשנה ואפילו פתח ישיבה קטנה וזה כבר השנה השניה כן ירבו מוסדותיה של התנועה הקדושה [בעזרת ה' גם לבנות]בהצלחה לכולם זה מה שצריך

    8. 4

      סוף סוף ספרדים עם כבוד עצמי הכלל ידוע אם אתה מכבד את עצמך יכבדו אותך אם אתה נחיתי ורץ אחרי מישהו הוא גם לא יכבד אותך גם אם תדרוש את בכח

    9. 3

      לצערי האחרון צודק מה חסר לנו שאנו רודפים אחרי האשכנזים יש לנו מסורת בת אלפי שנים מה חסר לי שהילדים של התפללו בורוך אותו עדיף לנו שימשיכו את המסורת שלנו אני בטוח שבסתר ליבם הרבה אשכנזים מקנאים בנו על האותנטיות שלנו ועל היושר

    10. 2

      כן הם מעבטים את השפה אני לא מבין לפעמים מה הילדים שלי אומרים הם חוזרים מהבית ספר הגן וכו עברית תקינה לפחות בבית לכן הילדות שלי אף פעם לא חזניות בתפילה בכיתה כי הם לא מספיק מבטאות מספיק את המילים בהברה אשכנזית טהורה אותו דבר גם במסיבות בית הספר שבוחרים סולניות צריכים לשיר … לשבור את השיניים